5 Eylül 2010 Pazar

Amélie (2001)

UP Resim


IMDB
»

Genre: Comedy / Drama / Romance
Tagline: She'll change your life.
Plot Outline: Amelie, an innocent and naive girl in Paris, with her own sense of justice, decides to help those around her and along the way, discovers love.
User Rating: 8.6/10 (88,752 votes) top 250: #31
Runtime: 122 min / France:129 min
Awards: Nominated for 5 Oscars. Another 49 wins & 38 nominations
Cast (first 5): , Audrey Tautou, , Mathieu Kassovitz, Rufus

IMDB: http://imdb.com/title/tt0211915/





İzlediğim en iyi filmlerden biri.Harika bir anlatım.Hayatın basit ama güzel olan yönleri üzerine süper bir anlatım...
Yaşamak üstünedir.ânı yaşamak üstüne.Bu hayatta insanı mutlu kılacak şeylerin basit ve önemsiz gibi görünen şeylerin olduğunu anlatır.Bir prinç çuvalında elinmi gezdirmek gibi, suda taş sektirmek gibi...Mesela adamın çocukluğunda oynadığı kartları adama götürür ve adam ağlar.Çünkü adam çocukken ne kadar basit şeylerle mutlu olabildiğini hatırlamıştır.Bir körü alıp gezdirir Amelie...Beklenmedik bir şekilde yapar bu hareketi.Empati kurmayı öğretir böylece.Bir körün yerine kendini koyar, köre gördüklerini anlatarak körün Amelie ile bir nevi empati kurmasını sağlar...Böyle onlarca küçük şey vardır o filmde.Genel olarak anlattığı tek bir cümle ile özetlenecek bir film değil.Hayatı bu kadar basit ve görsel olarak anlatmasını çok sevmiştim ben.Sinemada izlemiştim.Benim Ünideki Sinema arkadaşım önerdi mutlaka git diye...İlk izlediğimde de bayılmıştım....Mesela girişinde FArkındalık hali üzerinedir o tanımlamalar....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder