5 Eylül 2010 Pazar

Blood Diamond (2006)


IMDB
» Blood Diamond (2006)
Directed by: Edward Zwick
Genre: Adventure / Drama / Thriller
Tagline: Freedom
Plot Outline: A farmer, a smuggler, and a syndicate of businessmen match wits over the possession of a priceless diamond.
User Rating: 7.8/10 (7,817 votes)
Runtime: 143 min
Awards: Nominated for Golden Globe. Another 2 wins & 10 nominations
Cast (first 5): Leonardo DiCaprio, Djimon Hounsou,Jennifer Connelly, Kagiso Kuypers, Arnold Vosloo

IMDB: http://imdb.com/title/tt0450259/


Filmin giriş sahnesi müthişti. “Er Ryan’ı Kurtarmak” filminden bu yana en iyi giriş sahnesiydi benim için. Resmen yerime mıhlandım. İlk baştan itibaren kendi atmosferine almayı çok iyi şekilde başardı film. Film boyunca filmden başka bir şeyi düşünmedim.

Dünya’nın ve insanoğlunun ne kadar kötü olabileceğini ve olduğunu düşündüm. İnsana ne kadar paranın yeteceğini, elde ettiklerimiz karşısında nelere yol açtığımızı düşündüm. Tanrı’nın terk ettiği bir yer. Karşılıklı çatışmalardan ziyade karşılıklı katliamların yapıldığı hiç bir şeyden haberi olmayan kadın ve çocukların yine çocuklara öldürüldüğü… Filmde asıl sevdiğim şey bunların nedenlerine ve gerekçelerine saplanıp kalmadan bunların ne kadar kötü olduğunu gösterme çabasında olmasıydı. Hele ki Kara Şahin Düştü filminde sürekli papağan gibi tekrarlanan “fark yaratmaya geldik” cümlesine yapılan gönderme beni mest etti. ( Bu arada Scott’ların yaptığı Amerikan propagandası dolu filmler artık midemi bulandırıyor)
“Biz iyiyiz onlar kötü” demek yerine kötülerin arasında kimin daha çok kötü olduğu gözler önüne serildi. Bir gazetecinin yaptığı haberin, çalıştığı derginin, en az kanlı elmas için adam öldürenler kadar kötü olabileceği tartışmaya açıldı. Filmde çok güzel cümleler vardı:

“İçimden bir his insanların iyi olduğunu söylüyor ama yaşadıklarım sürekli bunun aksini ispat ediyor.”

“Parmaklara takılan elmas için bir çocuğun ellerinin kesilmesi…”

Filmdeki çatışma sahneleri, hareketli sahnelerde kamera geçişleri tek kelimeyle harikaydı bence. Diyaloglar da yukarda örneklerini verdiğim gibi ve kavram olarak oturtulduğu şekli harikaydı.

Leonardo Di Caprio’ya özel bir paragraf açmadan edemeyeceğim. Git gide daha çok sevmeye başlıyorum bu oyuncuyu. Departed filminde de harikaydı burada da… Filmde asla sırıtmadı duruşu, bakışı ve diyalogları. Sadece tehdit konusunda pek inandırıcı değildi. Ama bunu sebebi oyunculuk değil, Danny Archer’ın böyle bir tarzı olmayışıydı bence… En azından benim kafamda o sahneye kadar öyle bir imaj çizmedi.

Filme 10 üzerinden 10 veriyorum. Aslında 9 olarak düşündüm ama 1 puanı kırmak için hiçbir sebep aklıma gelmedi. Az önce çıktım filmden ve baştan sona kadar müthiş bir gösteri izlercesine izledim sinemada.
11/2/2007

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder