5 Eylül 2010 Pazar

Cars (2006)

Genre: Animation / Comedy / Family / Sport
Tagline: Ahhh... it's got that new movie smell.
Plot Outline: A hot-shot race-car named Lightning McQueen gets waylaid in Radiator Springs, where he finds the true meaning of friendship and family.
User Rating: 7.7/10 (17,980 votes)
Runtime: 116 min
Awards: Nominated for Golden Globe. Another 4 wins & 15 nominations
Cast (first 5): , Owen Wilson, , Paul Newman,

IMDB: http://imdb.com/title/tt0317219/
Filmi az önce DVDsinden izledim...İlk olarak muhteşem soundtracklerinin olduğunu söylemeliyim.Gerçekten harika şarkılar.Görüntüler ise o kadar güzeldi ki resmen hasta oldum renklere.Çocuklar için müthiş bir güzellik olmalı bu animasyonu izlemek.

Animasyon film kendi içinde mesaj verme çabası barındırıyor.Her şeyi olduğunu sanan bir popüler bir araba...20 kişilik dost listesi için bir tek kişi aklına gelmeyen aynı araba...Aslında birey olma sevdası ile toplumsal olrak çok şey kaybetmiş olan batının bu tür animasyonlarla "kendinizden başkalarını da düşünün" türü mesaj vermeye çalışması oldukça artış gösteren bir şey.Sanırım onlar da bir şeylerin yanlış gittiğinin farkında...

"Eskiden yollar böyle değildi.Yol arazinin içinden geçmiyordu,doğa ile uyumluydu..."
Bu sözü duyunca aklıma doğa ile uyum içinde yaşamayan tek canlının insan olduğu aklıma geldi.Tamam biraz zorlama bir çıkarım ama yine de aklıma geldi.Biraz daha zorlayarak günlük yaşamımıza da bunu uygulayabiliriz.Yani 5-10dk kazanmak adına neler kaçırıyoruz acaba?Mesela ben hergün otobüsle 10dk içinde gidebileceğim bir yere 20dk az uyuyup erken kalkarak 20dkda yürüyerek gitmeyi tercih ediyorum.Acaba ben 10dk mı kaybediyorum, yoksa kendime 20dk zaman mı ayırıyorum?

Nihat Genç videoları yüklediğimi bilenler vardır.Ben Nihat gençi "Modern insanın hikayesi" diye adlandırdığım ve youtubeye yüklediğim videosu ile tanıdım.Orada Nihat Genç Batı tipi eğitim sisteminin Sadece "başarmak" üzere kurulduğunu ve bunun çok sakat olduğunu vurguşuyordu.Biraz düşünen birisi için "başarmak" ile bu animasyon film arasında bağlantı kurulabilir.Kim daha başarılıydı?BAşarmak neydi?

Bu hayata dair önceliklerimizi yeniden gözden geçirmeliyiz.Ben bu animasyondan bunu anladım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder