5 Eylül 2010 Pazar

Deja Vu (2006)


UP Resim

IMDB
»

Genre: Action / Romance / Sci-Fi / Thriller
Tagline: If you thought it was just a trick of the mind, prepare yourself for the truth.
Plot Outline: An ATF agent travels back in time to save a woman from being murdered, falling in love with her during the process.
User Rating: 6.9/10 (6,898 votes)
Runtime: 128 min
Awards: 1 nomination
Cast (first 5): , Denzel Washington, , Paula Patton,

IMDB: http://imdb.com/title/tt0453467/

Öncelikle şunu belirteyim ki ; ben her türlü fantastik filmi severim. Hiç bir filme "saçma" demem.İster Süperman olsun uçsun,ister zamanda yolculuk yapıp kendisi ile el sıkışsın,ister Harry Potter olup büyücüler okuluna gitsin... Kendi sınırları içinde kabul ederim ve tolere edebilrim.Zamanda yolculuk türü filmlerin hepsinde bir kurgu hatası vardır. Ona da amenna...Ama lütfen biriniz çıkıp da bana UP Resim
bir adamın 500küsür kişinin öleceği bir terörist saldırısı olmasına 2 saat kaldığını bilmesine rağmen çok rahat bir şekilde kızın evine gidip üstünü değiştirebildiğini, kötü adam adım adım planını uygularken nasıl olup da flört ettiğini, (Eğer pansuman esnasında kızla öpüşseydi yemin ediyorum sinema salonunu terkedecektim) bomba yüklü feribota yüzlerce kişinin binmesine izin vermesinin mantığını açıklasın. Bilimin sınırları vardır ama aptallığın asla...Aynen o hesap. Jerry Bruckheimer'ın işi bu. Her şeyi sona bırakmak, günü kurtarıp kahraman olup,kızı kapmak...Artık suyu çıktı...(Armegeddon filminde de dünyayı kurtarmak isteyen babası ölmüş olmasına rağmen sağ kurtulan sevgilisi ile ateşli bir şekilde öpüşen bir kız sunmuştu bize...)

Eğer 4 gün sonradan gelen Doug ölmeseydi ne olacaktı? Artık geri de dönemez çünkü geldiği gelecek artık yok. "Şans" kelimesi ile tutturulan bir kurgu...


Filmin ilk yarısında yediğim yemeğin de etkisiyle resmen uydum. Denzel Washington tek kişilik bir oyun sunuyor gibiydi. Gerçi film boyunca o tek pencereden bakmaya devam ettim. Filmin lazerli kalemi görüntüye tuttuğu noktasından itibaren uyandım.Çarpıcıydı çünkü.Bu arada aklıma gelmişken filmin başındaki o "slow motion" görüntüler çok beceriksizceydi. Müzik de etkili değildi... Bir çok kamera çekimi hoşuma gitmedi. 24 dizisi ( ki sevmem) tarzında çekimlerdi.

Yine de filmin hayal gücüme kattığı yenilik yüzünden +1 le 10/6 veriyorum... Bu filmi sevmedim ben.
17/1/2007

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder