5 Eylül 2010 Pazar

The Departed (2006)

Genre: Crime / Drama / Thriller
Tagline: Lies. Betrayal. Sacrifice. How far will you take it?
Plot Outline: Two men from opposite sides of the law are undercover within the Massachusetts State Police and the Irish mafia, but violence and bloodshed boil when discoveries are made, and the moles are dispatched to find out their enemy's identities.
User Rating: 8.4/10 (47,047 votes) top 250: #80
Runtime: 151 min
Awards: Nominated for 6 Golden Globes. Another 15 wins & 4 nominations
Cast (first 5): , Leonardo DiCaprio, , Matt Damon,

IMDB: http://imdb.com/title/tt0407887/





BEn de bu hafta da sinemaya gitmek için sebep arıyordum...Muhteşem bir kadro, harika bir yönetmen...Martin Scorsese'nin Robert De Niro'dan sonraki yeni gözdesi Di Caprio oldu...






Filmi az önce sinemada izledim.Başlangış cümlesi güzeldi:
"
Çevrem tarafıldan yaratılmayı sevmem.Kendi çevremi yaratmayı tercih ederim."

Filmi düşününce ilk aklıma gelen oyunculukların kalitesi oluyor.Di Caprio çok iyi bir oyuncu olma yolunda adım adım ilerliyor.Titanic'teki DiCaprio'dan eser yok.
SAnırım bunda en büyük pay Martin Scorsese'nin. Gangs of New York, Aviator ve bu filmde birlikte çalıştılar.Köstebek'te "Billy Costigan"ı izlerken sürekli olarak bir gerginlik hissettim.Bunu Dicaprio başardı.Jack Nicholson için denecek bir şey yok zaten.Tam bir üstad.Çok istikrarlı bir oyuncu.Kalitesini hiç düşürmüyor.Öyle bir oynuyor ki üstad, Billy hakkındaki şüphelerine ortak oluyorsunuz.O stressi size hissettirebiliyor.Matt Damon bana hep sinsi hissi veriyor.Sanırım bunda en büyük pay "The Talented Mr. Ripley" filmi.Film ilk baştan itibaren karakterlerini yerine koyuyor.Süpriz yapma , izleyici şaşırtma derdinde olmasa da klasik olmayan ve beklenmeyen bir sonla bittiği söylenebilir.Ben bu tür izleyici şaırtma numaralarına çok fazla itibar etmiyorum şahsen.Bir çok film sırf süpriz yapmak, izleyici ters köşeye yatırmak, normal hayatın işleyişleri dışına çıkmak için kendisini rezil edebiliyor.Sırf süprize odaklanılıyor ve hikaye önemini yitiriyor sanki.Kurgu anlamında herhangi bir sıkıntı yoktu sonuç olarak.

Filmde dikkatli izleyiciler için ufak tefek ip uçları da veriliyor bu tür şeylere meraklı izleyiciler için.

Spoiler:
Adres tarif edilirken 314 yerine 344 numarasının verilmesi gibi...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder