5 Eylül 2010 Pazar

İyi olmak asla yetmez

Ben insanın özünün iyi olduğuna inanıyorum. Ama bu hayat içinde hayvanlaşan canavarlaşan, şeytanlaşan insanlar olduğuna da inanıyorum. Çevreme baktığımda, haberleri izlediğimde bir çok insan için yaşanan hayatın bir cehennemden farksız olduğunu görüyorum. İnsanların bir çoğuna bakarsak aslında "iyi"ler. Yani kendilerince haklı sebepleri var ve kötülüğe yol açsalar bile bunu istedikleri için değil hata yaptıkları için yapıyorlar. Tabi hiç kimse hata yaprığını kolay kolay kabul etmez o da ayrı mevzu. Peki insanlar "iyi" ise neden bu hayat bir çokları için bu kadar kötü? " Demek ki iyi olmak yetmiyor" diyorum kendimce. Aslında ben hayata dair çıkarımları insanların çoğuna bakarak yapmaktansa kendi hayatıma odaklanarak yapmayı tercih ederim.

İnsanların sürekli olarak anlaşılma çabalarına karşın, karşısındakini anlamama gayreti bir şekilde kısır bir döngü içine sokuyor insanları. Sonunda bir de bakıyoruz herkes haklı. Gerginliklerde ve olumsuzluklarda kimin penceresinden bakarsan o haklı görünüyor. Değerlendirme ölçütünü değiştirdiğinde ise daha farklı bir adalet ortaya çıkıyor. Ama her durumda ortadaki kötülük devam ediyor. Geçenlerde Kanlı Elmas filmini izlemiştim. Orda resmedilenleri hatırladıkça ürperiyorum. Bunları biliyoruz aslında hepimiz ama görsel olarak ortaya konunca müthiş acıyı ve insanların-dünyanın-hayatın ne kadar kötü olabileceğini ve olduğunu görüyorum.

Olayı insanlık boyutundan alıp kişi boyutuna çekersem iyi olmanın yetmediğini defalarca gördüm. Beni düşündüğünü söyleyen insanlar beni en fazla üzenler oldu. Tabi o zamanlar hassastım. Şimdi kırılmam oladıkça zor. Sadece kızıyorum. Beni üzecek insan benim için oldukça değerli olmalı ki üzebilsin. Bu da ayrı bir mevzu...İnsanlara paye vermek konusunda daha dikkatli olmayı düşünüyorum. İnsanlara önem verdiğini gösterdikçe daha bir acayipleşiyorlar. Ben adamı belirli özelliklerinden dolayı övüyorum, buna karşılık bu kişi bana karşı daha cüretkar olmaya başlıyor. Benim koyduğum sınırı görmezden geliyor. Ona verdiğim paye ile kendisini benim üzerimde hak iddia edebilecek konumda görüyor. Benim alınganlık ve "trip" konusundaki sert duruşumu bildiği halde test etmeye çalışıyorlar. E sonunda bir şekilde ipler kopuyor. Gerçi benim açımdan bir ip olup olmadığı da tartışma konusu.

28/2/2007

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder