5 Eylül 2010 Pazar

The Number 23 (2007)

forum resmi

IMDB
Directed by: Joel Schumacher
Genre: Drama,Mystery,Thriller
Tagline: The truth will find you.
Runtime: USA:95 min
Cast (first 5): Jim Carrey, Virginia Madsen, Logan Lerman, Danny Huston, Lynn Collins

IMDB: http://imdb.com/title/tt0481369/





Babil ile bu filmden birine gidecektim ve bunu seçtim. Az önce çıktım filmden. Şifreli gizemli filmler beni cezbetmiştir her zaman.Fragmanını ilk gördüğümde gerçekten gitme hissi uyandırmıştı bende.Filmde yaratılan atmosfer fragmandaki tadı bırakıyor. Hakkını yemeyelim. Ama film bence vasatın üstüne çıkamıyor. Hatta filmden Jim Carrey'nin o güzel oyunculuğunu çıkartsak elimizde pek bir şey kalmıyor.Hani filmlerde başrol erkek, başrol kadın, yardımcı erkek, yardımcı kadın, gizli başrol oyuncu falan olur ya... Bu filmde 2 tip oyuncu vardı. Başrol oyuncusu ve figüranlar. Filmin genelinde hem senaryo olarak hem oyunculuk olarak tüm yük Jim Carry'nin sırtındaydı. Şimdi gelelim Spoiler kısmına.İzlemeyenler okumasın. İzlemeyecek olanların okumasında bir sakınca yoktur. fool.gif
spoilers.gif
Filmin fantastik, spirütel, doğaüstü vs olacağını düşünüyordum. Eğer film, sonunda mantıksal açıklamalara dayandırılmasaydı harbiden berbat bir film olarak kabul edilebilirdi. Çünkü filmde ebcet hesabı ile 23e ulaşılması dışında merak uyandırıcı, olağanüstü gibi görünen hiç bir öğe yoktu.(Köpek olayı da örnek verilebilir belki bu anlamda.) Sonuç itibari ile kendi içinde tutarlı bir filmdi. Ama kurgunun sağlam olması filmin güçlü olduğu sonucu doğurmuyor . Çok zayıf bir senaryosu vardı bence. Psikolojik bir film gibi görünse de karakterlerin derinlenmesine incelenmesinde oldukça başarısızlardı. Hatta Jim Carry hariç incelenen bir karakter bile yoktu. Hatta karakter yoktu. flaugh.gif

Filme 5+1(Jim Carry'nin oyunculuğu) ile 6 veriyor haftasonu sinemaya gidecek arkadaşlara diğer alternatifleri gözden geçirmelerini öneriyorum.
3/3/2007

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder