5 Eylül 2010 Pazar

V For Vendetta üstüne ...



Genre: Action / Drama / Sci-Fi / Thriller
Tagline: Remember, remember the 5th of November.
Plot Outline: A shadowy freedom fighter known only as "V" uses terrorist tactics to fight against his totalitarian society. Upon rescuing a girl from the secret police, he also finds his best chance at having an ally.
User Rating: 8.2/10 (45,294 votes) top 250: #170
Runtime: 132 min
Awards: 1 nomination
Cast (first 5): Natalie Portman, Hugo Weaving, Stephen Rea, Stephen Fry, John Hurt

IMDB: http://imdb.com/title/tt0434409/


Filmi dün izledim.Resmen bayıldım.Harika bir film.Yaratılan atmosfer ve filmin içerdiği felsefi öğeler çok iyi...Başroldeki oyuncunun ses tonu harika...Burdaki yorumlardan öğrendiğim kadarıyla bizim Ajan Smith'miş...Onun "Wellcome back Mr. Anderson" deyişi hala kulaklarımda...
UP Resim
Matrix'i hatırlatan bir kaç şey gözüme çarptı.Mesela esaskızın "özgürlüğüne kavuştuktan" sonraki hali(kıyafeti bile) Matrix'te Neo'nun bulunduğu tüpten çıkartılıp gerçek hayata gözlerini açtığı sahneyi anımsattı bana...Ayrıca son sahne de herkezin aynı kıyafetlerle parlemanto binasının etrafında olması da Matrix 3teki her tarafın ajan Smithle dolu olduğu Neo-Ajan Smith dövüş sahnesini hatırlattı.Bu sahnelerden kendimce anlamlar çıkartıyorum ama Wachowski kardeşlerin ne anlatmak istediğini bilemiyorum.
Filmde beni çarpan cümleler var...
"
ADamı değil fikri hatırlayın.Çünkü adam yakalanbilir,öldürülebilir...Ama fikirler 400 yıl sonrasında bile yaşayabilir."
"
Maske takan birine kim olduğunu sormak oldukça ilginç geldi..."
"
Gerçekten böyle mi düşünüyorsun yoksa onlar böyle düşünmeni istedikleri için mi böyle düşünüyorsun?"
"
Buraya yapmayı umut ettiğin,keşke yapsaydım dediğin şeyler için gelmedim.Yaptıkların için geldim."
"
Özür dilemenin hiç bir zaman anlamı olmadı değil mi?---- "Asla!""
"
Sana bir soru sormak istiyorum.Bana cevap verip vermemen umurumda değil.Sadece bunu yüksek sesle söylemeye ihtiyacım var."
"
Bu maskenin altında bir fikir var."

V rolündeki
Hugo Weaving'in ses tonu gerçekten çok çok iyi.Şiirsel anlatımlar için birebir...
UP Resim
Natalie Portman çok kendine has bir oyuncu.Hüzünlü bir yüz ifadesi var.Acıklı...İyi bir oyuncu olduğuna zaten şüphe yok.Bu filmde de iyi iş çıkartmış bence.UP Resim
UP Resim

Dikkat çekici bir nokta da V'nin hiç de insancıl olmaması.Yani polisleri güvenlik görevlilerini de gözünü kırpmadan öldürebiliyor.Terörist tabiri aslında onun için çok yerinde bir tabir.Ama filmin "kahramanı" olduğunu düşündüğümüz için bunları görmezden gelebiliyoruz.Hatta filmin bir yerinde geçen ve devlet politikalarını eleştirmek için söylenen "
Amaç yöntemi meşrulaştırır" sözüne nazire yaparcasına önüne geleni doğruyor.

Sonuç olarak kesinlikle izlenmesi ve arşivcilerin ellerinde bulundurması gerekn bir film.Ben DVDsini kiraladım. Ara ara hem dublajlı hem orjinal dilinde izledim.Dublaj gerçekten çok iyi yapılmış.En az bizim Ajan Smith kadar iyi bir ses tonuna sahip seslendiren kişi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder